Pierwsze urodziny dziecka #1 - czyli od czego zacząć organizację roczku?

by - 21:44

PIERWSZE URODZINY - OD CZEGO ZACZĄĆ?

Roczek to uroczystość szczególna. To przecież pierwsza okazja, by uczcić przyjście na świat naszego malucha. Warto zatem pomyśleć o tym, żeby ten dzień był wyjątkowy i na długo pozostał w pamięci. Tak, tak... wiem, że taki roczny maluch pewnie niewiele z niego zapamięta, ale tutaj z pomocą przyjdą zdjęcia, które z pewnością pozostaną pamiątką na całe życie.

Hania skończy roczek za 5 dni. Postanowiłam, że sama przygotuję całą oprawę dekoracyjną i upiekę tort.

W POSZUKIWANIU INSPIRACJI

Każde zadanie kreatywne, niezależnie od tego, czy jest to projektowanie grafiki, czy jak w tym przypadku przygotowanie dekoracji urodzinowych, zaczynam od poszukiwania inspiracji. Z pomocą przychodzi w takich wypadkach nieoceniony Pinterest. Po przejrzeniu setek zdjęć w głowie rysuje mi się zazwyczaj jakiś ogólny zarys tego, co sama chciałabym wykonać i taki sposób szczerze wszystkim polecam.



KOLORYSTYKA / MOTYW PRZEWODNI ROCZKU

Wybór przewodniej kolorystyki lub motywu imprezy sprawi, że całość przygotowanych dekoracji będzie wyglądała spójnie, a tym samym bardziej efektownie.
Jestem przeciwniczką stereotypowego traktowania dziewczynek jako "różowych landrynek", a chłopców, jako "niebieskich bąbelków". W praktyce ciężko jednak tych barw uniknąć. Świetnym pomysłem jest zatem łączenie kolorów, tworzenie palet kolorystycznych, które nie dość, że pięknie się razem komponują, to pomagają przełknąć różową słodycz, czy wszechobecny błękit nawet ich zagorzałym przeciwnikom ;)

Organizujemy imprezę dla dziewczynki, dlatego subtelna i dziewczęca kolorystyka interesowała mnie najbardziej. Pierwsze urodziny Hani postanowiłam zorganizować w kolorach delikatnego pastelowego różu połączonego z miętą i złotem. Do tego biel w postaci zastawy stołowej, obrusów itp.

organizacja roczku, pierwsze urodziny, inspiracje, hancymonka


Wybrana przeze mnie paleta barw będzie przewijała się praktycznie we wszystkich dekoracjach, począwszy od zaproszeń, po dekorację sali, czy tortu. Kolory idealnie ze sobą współgrają, są delikatne, dziewczęce, a co najważniejsze - róż nie pełni w tej palecie roli dominującej, ale jest subtelnym dodatkiem, co mnie osobiście bardzo odpowiada :)

Jeśli chodzi o paletę barw dla chłopca, to bardzo wdzięczne są wszelkie motywy marynistyczne. Niebieski w połączeniu z granatem, bielą i czerwienią lub żółcią tworzą piękne zestawienia kolorystyczne. Znakomicie sprawdza się także połączenie niebieskiego z zielenią lub brązem. Co do motywu przewodniego, to moją uwagę przykuł pomysł na przyjęcie dla małego hipstera :) Ciekawe i niebanalne rozwiązanie :)


Znakomicie sprawdzą się także wszelkie motywy bajkowe. Jeśli Wasze dziecko posiada już swoją ulubioną postać z kreskówki, to świetnym pomysłem będzie wykorzystać ten motyw na roczku.

organizacja roczku, pierwsze urodziny, inspiracje, hancymonka

Mając motyw przewodni, wybraną kolorystykę i głowę pełną pomysłów możemy przystąpić do dzieła. Pamiętajcie że wiele dekoracji możecie wykonać samodzielnie. Ja wybrałam właśnie takie rozwiązanie, a Wam gorąco polecam tę formę przygotowań pierwszych urodzin, bo jestem pewna, że Wasza satysfakcja z efektów, jakie osiągniecie będzie ogromna, a radość Waszych maluchów jeszcze większa.
POWODZENIA ;)


zdjęcia: pinterest

You May Also Like

1 comments

  1. Z pewnością są to bardzo ważne urodziny. Widzę, że znajdę tu wiele inspiracji:)

    OdpowiedzUsuń